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Je n'ai pas fini avec la sortie du samedi et je veux absolument vous parler de la surprise qu'on a eu avec les ponts couverts. On ne connaissait pas leur existence, on était chanceux parce qu'on a trouvé quatre, tous perdus dans le paysage.
Et je me suis imaginé , comme je fait d'habitude, en traîneau, bien couverte des fourrures mal odorantes, traversant le Yamaska , un ruisseau tout gelé, couvert de glace et balayé par les vents. Ou en automne, avec le ruisseau pas complètement gelé, une vraie trappe pour les voyageurs mal avertis. Là, le pont devenait une bénédiction. Une bénédiction payante, bien sur, pour chaque pont il y avait une péage.
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Nu am terminat cu descrierea iesirii de sambata pentru ca vreau neaparat sa va vorbesc despre podurile acoperite. A fost surpriza, nu stim de existenta lor si am avut norocul sa gasim patru din ele. Vechi de 60 la peste 100 de ani, sunt din lemn, cu acoperis pentru zapada, vant si alte intemperii care ar fi facut imposibila traversarea raului in secolul trecut, cu sania. Iarna mijlocul de locomotie era sania. Totul se adapta pe timpul iernii la ea. Iar iarna, cea adevarata, dura 6 luni. Va inchipuiti ca e foarte mare diferenta sa parcursi 400 km pe viscol si -20 in sanie si in masina. Asta e distanta intre Montréal si Québec city, nu cele mai indepartate orase ale provinciei.
Asa ca e relativ usor sa vorbim de ecologie cand nu avem constrangeri climatice ... sunt unele locuri unde motorul chiar a ajutat la progres, trecand dincolo de ideea de lux. Sunt deacord ca trebuie inlocuit cu ceva mai putin poluant, dar pana nu gasim inlocuitorul nu putem elimina vechea solutie a benzinei. Masinile electrice deocamdata , la noi, nu si-au dodedit eficacitatea.
Va las in compania pozelor.
jeudi 12 août 2010
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